Marketing & Communicatie

De commissie Marketing & Communicatie helpt het bestuur om NOBCO beter op de kaart te zetten bij opdrachtgevers, opleiders en coaches. Interne en externe profilering en positionering is immers een belangrijke pijler in het beleidsplan van NOBCO. Ook helpt deze commissie NOBCO-coaches bij hun klantcommunicatie.

Activiteiten Commissie Marketing & Communicatie

Advisering en ondersteuning van het bestuur op het gebied van:

  • Positionering en merkstrategie
  • Promotiemateriaal
  • Contentstrategie
  • Productontwikkeling
  • Contacten met de pers
  • Advertenties

Wil je meer weten of zelf een actieve bijdrage leveren? Neem dan contact op met Miriam Oude Wolbers, portefeuillehouder Marketing & Communicatie via info@nobco.nl.

Werkgroep Marketing en Communicatie

F.A. (Frederike) van Verschuer-Karthaus LLM

Via de Marketing & Communicatiecommissie zet ik me in voor goede naamsbekendheid van de NOBCO. Ik werk als coach en trainer en vind het belangrijk mijn klanten en cliƫnten zekerheid te bieden dat ze voor kwaliteit kiezen als ze met mij in zee gaan. Daarom ben ik aangesloten bij de NOBCO en ben ik geaccrediteerd coach. Juist omdat de titel coach niet beschermd is, vind ik de verdere professionalisering van het coachvak heel belangrijk. Door de verschillende accreditatieniveaus en bijbehorende strenge eisen kunnen consumenten en bedrijven het bos weer te zien. De Coaching Monitor is een goede tool om de impact van coachtrajecten te evalueren. De NOBCO maakt het met andere woorden mogelijk een objectieve inschatting van de kwaliteit van coaches te maken. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij!

drs. M. (Martine) te Winkel

Zelf werk ik alweer bijna 20 jaar in het communicatievak. De rol van communicatieadviseur is de afgelopen jaren steeds meer veranderd naar die van coach en facilitator. Voor mij reden om in 2013 kennis maken met het coachingsvak. In 2014 rondde ik de Post-hbo Registeropleiding tot professioneel coach af. In de commissie Marketing en Communicatie kan ik beide professies mooi combineren. En bijdragen aan de professionalisering van het vak van coach. Ik vind het belangrijk dat coachees voor een coach kunnen kiezen van wie ze weten dat die aan bepaalde kwaliteitscriteria voldoet. Zelf hoop ik dit jaar mijn accreditatie voor practitioner aan te kunnen vragen.

S.M. (Sofia) Oomen

Coachen is voor mij het leukste en interessantste vak dat er is. Ik help mensen met spanning en stress vragen door cognitieve coaching te combineren met bewegen en voeding. Dit maakt mijn dagen afwisselend. De ene dag coach ik in een ruimte in nette kleding, de andere dag sta ik in mijn sportkleding in de buitenlucht. Ik zie coachen als een vak apart en toch is het beroep niet beschermt. Daarom ben ik blij met de NOBCO die zorgt voor kwaliteitsborging. Ik ben er dan ook trots op dat het keurmerk Coach Practitioner aan mij is toegewezen. Mijn achtergrond en ervaring in marketing en sales vanuit studie en werk kan ik goed gebruiken om mijn bedrijf onder de aandacht te brengen bij opdrachtgevers. Deze ervaring kan ik ook goed gebruiken in de Marketing en Communicatie commissie.

ir. M.E.G. (Miriam) Oude Wolbers

"Vanuit mijn bedrijfskundige achtergrond en ervaring heb ik in de praktijk de meerwaarde van (team)coaching gezien. Coaching is een katalysator bij veranderingsprocessen binnen organisaties. Als bestuurslid Marketing & Communicatie wil ik graag een bijdrage leveren aan de bekendheid van de meerwaarde van coaching en de promotie van NOBCO en de professionele coaches die bij NOBCO zijn aangesloten."