Als coachcommunity is continu leren één van onze kernwaarden. NOBCO ondersteunt daarom de continue professionalisering van onze coaches. Permanente Educatie (PE) is een onderdeel van deze professionalisering. Om NOBCO-coaches inzicht te geven in het aanbod van professionele coachopleidingen, is er het NOBCO PE-vignet. Dit vignet (met PE-uren) laat zien dat een opleiding, cursus, masterclass, training of workshop aansluit op de PE-criteria die NOBCO hanteert.

Onze commissie toekenning PE-vignet beoordeelt of een opleiding in aanmerking komt voor een PE-vignet. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de PE-toetsingscriteria, welke door NOBCO zijn opgesteld. Meer informatie over de toetsingscriteria vind je hier. De commissie toekenning PE-vignet bestaat uit drie leden.

Wie zijn wij?

Patrick Schoenmakers
Drs. P.M.L.G. (Patrick) Schoenmakers

Groeien en relevant blijven als professional zijn ontzettend belangrijk, vandaar het belang van leven lang leren, zo ook voor de professionele coach. Het voortdurend verbreden en verdiepen van je gezichtsveld, nieuwe kennis opdoen, kennis activeren en ervaringen delen staan centraal bij leven lang leren oftewel Permanente Educatie (PE). Vanuit mijn coach -en onderwijservaring lever in een bijdrage aan de PE commissie bij het beoordelen van PE aanvragen. Voor mij persoonlijk zijn professionaliteit, passie en relevantie belangrijke speerpunten.

Marjonne  van den Hout
drs. M.L.A. (Marjonne) van den Hout

Een leven lang leren en ontwikkelen is wat mij betreft een natuurlijke vanzelfsprekendheid. Voor iedere professional en dus ook voor coaches is het belangrijk om relevant te zijn en blijven in wat je doet en hoe je daarmee bijdraagt voor anderen. In de PE-commissie draag ik graag bij om het leer- en ontwikkelaanbod voor coaches inzichtelijk en relevant te houden.

Mariska Verduijn
drs. M. (Mariska) Verduijn

Je vak uitoefenen kan een andere tak van sport zijn dan je eigen kwaliteiten als coach in kaart brengen. Een assessment doe je ook niet elke dag. Het is jammer als je als coach lang twijfelt of (net) niet goed duidelijk kunt maken wat je competentieniveau is. Daarom werk ik als mentor graag mee aan het zichtbaar maken van de kwaliteiten en de werkwijze van coaches.